Hory
 -- Prvé dni ...
 -- Druhé dni ...
 -- MB vs AP
Francúzsko  Švajčiarsko  Taliansko     Okolo Mont Blancu   >>   Druhé dni ...

Kde, ktorý deň práve sme.   - mapka trasy -

6. Courmayeur - Rifugio Elena ... s dažďom v pätách
Je nedeľa. V kostole okolo ktorého prechádzame, práve začína omša. Zhadzujeme batohy, oprašujeme gate a sadáme do lavíc. Duchovne síce povzbudený, ale kondične nám moc nejde. Pomaly vystupujeme na chatu Bertone a zhora pozorujeme ústie tunela vedúceho popod masív Mont Blancu. Sme akýsi neprebudený, a počasie nám na nálade nepridáva. Začína mrholiť a my namiesto prechodu hrebeňa Mont de la Saxe, traverzujeme pod ním. Tmolíme sa od kravína ku kravínu. Jedno močarisko strieda druhé a obraz Grandes Jorasses, ktoré by sme mali vidieť si vytváram len v mysli. Schádzame do údolia Val Ferret. Ťažké mračná, ktoré nás prenasledujú celý deň sú už nebezpečne blízko. Stmieva sa. Chata Elena v nedohľadne, ľadovec na dosah a mrznúci dážď v tvári. To všetko vnáša trošku neistoty a hlavou sa už preháňajú pochybnosti ... Mali sme pokračovať až na Elenu ? Prichádzame práve včas. Vonku sa strhla poriadna búrka. Elena je po rekonštrukcii a je parádna.

To sme my. Údolie Val Ferret.

7. Rifugio Elena - Champex ... ako nás skoro sfúklo späť do Talianska
Ráno nás vo dverách chaty riadne ofúklo. Cúvame späť, obliekame bundy a vyrážame do Švajčiarska. Zdá sa, že nás tam moc nechcú. Vietor sa do nás oprel ako keby nás chcel sfúknuť späť, a keď to na nás nezaberá, skúšajú to s hustou hmlou ktorá sťažuje orientáciu. Ešte chvíľu sa kocháme výhľadom na Mont Dolent, na film zaznamenám údolie Val Ferret a potom na dlhé hodiny vstupujeme do mliečneho sveta. Vynárame sa z neho v La Fouly. Cesta do Champexu je dlhá a trochu jednotvárna. Prechádzame malými dedinkami a márne hľadáme nejakú krčmu, kaviareň alebo aspoň stánok so zmrzlinou. Nič, ani obchod s čokoládou nie to ešte s hodinkami. Trošku sklamaný varíme kávu z vlastných zásob. Champex trochu pripomína Štrbské pleso. Stihneme ešte posledný odraz slnka v jazere a hľadáme miesto na prespatie.

Kde to sme ? Chata Elisabetta, tá vzadu. Vetrík.

8 a 9. Champex - Trient - Tre-Le-Champ ... posledné sedlo
Predposledný deň sme sa vyštverali do sedla Fenetre d'Arette. Výhľady ma moc neberú, tak pozorujem skupinku, ktorá dorazila pred nami. Práve obedujú. Vyťahujú fľašu vína. Už ju vidím ako koluje od úst k ústam, keď v tom, každý z partie vytiahne sklenený pohár na stopke. Sedlom sa nesú cinknutia a hromadné, salut.

Ďalší deň nás čaká pohodový výstup do sedla La Balme, ktoré je našou bránou do Francúzska. Okruh sa uzatvára. Zvládli sme to. Vládne spokojnosť no zároveň zostáva jeden nesplnený sen. Výstup na samotný "Mont Blanc"... to už bude iný príbeh.

tak si to zhrňme

Mont Dolent, po prvé. Ideme dobre. Mont Dolent, po druhé.
Švajčiarska hmla. Pozor pes! Ľadovec Trient.

- pridané 20 Novembra 2008 o 00:04:11 -
... anywhere I roam where I lay my head is home